Thursday, April 9, 2009

quotes about rest

Live where your Passion finds a purpose, effort is just another word for Joy, and rest is the only distraction you allow .

Laura Teresa Marquez
Source: Early Morning Conversation

Those who awaken never rest in one place.
Like swans, they rise and leave the lake.
On the air they rise and fly an invisible course.
Their food is knowledge.
They live on emptiness.
They have seen how to break free.
Who can follow them?

Buddha (563 - 483 BC)
Source: Dhammapada

The saying goes, 'The sage rests, truly rests and is at ease.' This manifests itself in calmness and detachment, so that worries and distress cannot affect him, nothing unpleasant can disturb him, his Virtue is complete and his spirit is not stirred up.
Chuang Tzu (c.360 BC - c. 275 BC)

Source: The Book of Chuang Tzu (Arkana S.), Page: 130

When it's new and important, you have to rest in between times.
And anyway, even when I like a person there is a weariness that comes.
I can be with someone and everything is fine and then all of a sudden it can wash over me like a sickness, that I need the quiet of my own self.
I need to unload my head and look at what I've got in there so far.
See it.
Think what it means.
I always need to come back to being alone for awhile.
I guess I sort of got used to it when I was younger and now it's mixed in my character like eggs in a cake.
Sometimes I wonder, does this mean I'll have to be a nun or something?

Elizabeth Berg
Source: Joy School (Ballantine Reader's Circle)
Page:

2 comments:

  1. Hej Jessica,

    jag såg din kommentar hos Paulo om din dröm om en speciell pilgrimsresa.

    Sen efter jul är jag helt insnöad på twitter - och där stötte jag på en ung man som "twittrar" sig runt världen på vad flygbolag och människor ger honom. Han är på Nya Zeeland nu. Vet inte om han har ngn "livlina" så han kan komma hem igen...

    Vad jag vill säga är att allt är möjligt. Och om detta är något som du vetkligen vill göra så tycker jag att du öppnar ett speciellt bankkonto direkt efter påsk - mejlar mig IBAN och BIC och så skickar jag en liten slant.

    Ja, jag vet - detta låter HELT tokigt - men jag skriver aldrig något som jag inte menar och jag tror på det magiska som kan inträffa när olika människor får kontakt med varandra på internet.

    Och jag tror att din riktiga pilgrimsresa börjar i samma ögonblick som du bestämmer dig för att göra verklighet av din dröm.

    Vänta inte på mirakel - börja spara!

    *kram*
    Josephine

    Http://giraffen197.webblogg.se

    ReplyDelete
  2. det var en bra idé ska göra det :-)

    ReplyDelete